sâmbătă, 5 septembrie 2015

Am crezut cã este uşor de programat ATTiny85 ….

Cu ideea din titlu, am cumpãrat 4 buc ATTiny 85  neştiind cã  Arduino  IDE trebuie upgradat pentru a putea programa şi acest microcontroller. Am fost nevoit sã mã  "cultiv" din nou pe internet.....
 Arduino IDE trebuie complectat pentru programare  ATTiny 85 cu cîteva fişiere.  O bibliografie bunã şi accesibilã cu ce şi cum se face am gãsit pe siteul :

Pentru cã  pinii lui ATTiny85, precum  şi pinii soclului sânt scurţi şi nu fac contacte sigure pe placa de încercãri (am constatat asta la primele încercãri ) am fãcut o placã –PCB-) care sã aibã:
- conector pentru programare SPI;
- conectori pentru legãturi exterioare;
Nu m-am mai complicat sã schimb frecvenţa de funcţionare , am renunţat la  quarţ , şi lucrez pe 1Mhz.

PCB ATTiny 85

Semnificaţie pini ATTiny 85




Pinii mapaţi în libraria ATTiny (cu culoare violet/verde în poza de sus) sint : 




Pentru cã  pinii lui ATTiny85, precum  şi pinii soclului sânt scurţi. La primele încercãri am constatat cã ei nu fac contacte sigure pe placa de incercare.A trebuit sã fac o placã dedicatã ATTiny85  care sã aibã:
 - conecor pentru programare SPI;
- conectori pentru legãturi exterioare;
Nu m-am mai complicat sã schimb frecvenţa de funcţionare , am renunţat la  quarţ , şi lucrez pe 1Mhz.
Schema PCB: 


Desen cablaj:

Dupã ce am fãcut toate adaptãrile, am cuplat montajul la programatorul  USBTinyIsp, şi am încãrcat sketch-ul BlinkTiny.ino




Nota:
 - am fãcut download din https://code.google.com/p/arduino-tiny/downloads/list poziţia arduino-tiny-0150-020.zip si am dezarhivat-o într-un director, pe un stik ;  am deschis fişierul Readmy.txt şi am parcurs pas cu pas instructiunile, adicã: în directorul unde sint salvate  programele din Arduino IDE (a se vedea locaţia acestuia din  meniul File ->Preferences :


Apoi, trebuie creat directorul “hardware” , unde am copiat fişierele dezarhivate, şi am fãcut fişierul boards.txt : 
      C:\.................................\Arduino\hardware\tiny\license.txt
      C:\.................................\Arduino\hardware\tiny\Prospective Boards.txt
      C:\.................................\Arduino\hardware\tiny\README
      C:\.................................\Arduino\hardware\tiny\bootloaders\
      C:\..................................\Arduino\hardware\tiny\cores\

In plus , am mai fãcut download  de la    aceeaşi  adresã  pentru fişierul tiny-isp-2-0100-0001.zip pe care l-am dezarhivat, într-un director denumit TinyIsp în locatia unde pãstreazã Arduino IDE programele salvate.Acest fişier  (echivalentul lui Arduino ISP din Arduino IDE) transforma Arduino Uno in programator pentru ATTiny .
L-am uloadat pe Arduino Uno , şi  am fãcut conexiunile cu ATTiny 85 . 
Cu încercãrile terminate , am mai fãcut  cîteva etichete pe bord, ca utilizarea sã  fie mai usoarã  














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu